söndag 9 januari 2011

Spännande kväll i Pernys hushåll

Liten kicka blir stor tjej.

3 kommentarer:

  1. Ojsan, brukar vara stor det där... och de är för söta när de har sån där oordning i truten som det blir efter några "tapp"... Mysigt. Kram

    SvaraRadera
  2. Kom tandfén på besök också? ;) Jag blir lite nostalgisk eftersom dottern trodde stenhårt på tandfén länge. Hon var nog 10 när hon slutade tro på tandfén... ;)

    SvaraRadera
  3. Japp, tandfen kom, han kom hem sent på natten så inte ens jag såg honom men nioåriga sonen är väldigt skeptisk till tandfen så han förklarade för sin syster att det var pappa som la dit pengen när han kom hem. Just nu har hon en tand kvar längst fram som är så liten och sitter precis mitt i så alla tror hon tappat två tänder, så oordning i truten kan vi lugnt prata om :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive