söndag 2 januari 2011

Saker som får min fantasi att gå igång

Jag kan se det framför mig:
-jag vill sätta panel på huset.
-nej det är helt onödigt, vi behåller eternitplattorna.
- nej dom är så fula, nu bygger vi panel på skiten!
- nej, vet du vad det kostar att sätta panel?
-nej! Men vi har ju massor av pengar som vi ändå aldrig gör något med så vi kan ju lika gärna använda dom till att sätta panel på huset!
-men vi skulle ju använda dom till den där resan du tjatat om.
-ja men den kommer vi aldrig komma iväg på för du jobbar ju jämt!
-ja så vi ska ha råd att resa
-men vi reser ju aldrig så vi kan ju lika gärna lägga pengarna på huset!
-det där är din del av huset och det här är min. Nu kan du ta din del av reskassan och göra va fan du vill med din del av huset, min rör du inte!

Man kan ju undra varför hon inte bara åkte på semester utan gubben.

3 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive