söndag 16 januari 2011

Ny jobbig bloggritual

Gmail har börjat krångla och det är inte bara för mig har jag sett inne på ett forum. Det är så att det inte går att maila med gmail via mobilen vilket försvårar för mig i min mobilbloggning. Nu framkommer det hur sällan jag ändå sitter vid datorn (och här kommer maken säkert vilja hävda motsatsen) eftersom jag inte bloggar så mycket när jag faktiskt sitter vid själva datorn. Det brukar sällan finnas roliga saker att blogga om när man sitter vid datorn, om det inte är något man snubblar över på nätet vill säga, men de största guldkornen dyker ju upp när man är ute i livet.

Jag måste, innan jag kan maila med mobilen, gå in på en speciell sida med jättelång adress som jag får skickad till mig via mobilen (har nu lagt den under favoriter) och sedan göra en sådan där bokstavskontroll, innan jag kan använda mobilens mailfunktion. Det tar ju liksom bort hela spontaniteten och möjligheten att faktiska göra blogginlägg när man inte sitter vid datorn.

Förövrigt hade jag en väldigt trevlig kväll med MrsData, hennes man och deras barn (och min egen familj så klart) där det hände massor av roliga saker som ni aldrig kommer få veta något om nu eftersom jag inte kunde blogga om det. Det är sådant som vi kommer ha med oss ner i graven.

5 kommentarer:

  1. Du får skaffa en androidtelefon och en wordpressblogg så kommer det att underlätta för dig enormt. Funkar hur smidigt som helst att ha bloggen som en app.

    SvaraRadera
  2. Jag har en mobil som har en app för just blogger men den slutade funka för nått år sedan. Mailingen har funkat perfekt sedan dess och jag har faktiskt försökt mig på wordpress en gång men blev aldrig bekväm med den. Jag gillar blogger och som sagt, det funkade ju hur bra som helst tills nu. Jag hoppas och tror att det är ett övergående problem som dom tar itu med, snarast!

    SvaraRadera
  3. visst är det jobbigt, ibland avstår man att kommentera pga detta.

    SvaraRadera
  4. Ja, och då sitter man ju redan vid datorn :D

    SvaraRadera
  5. Jag gillar INTE bokstavskontroller

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive