torsdag 27 januari 2011

När tiden inte räcker till

På lördag har vi kalas för dottern. Vi har ett visst tema på detta kalas: Hello Kitty-tema.

Klart jag måste gå all in!

För dotterns skull så klart.

Jag grundade med ett ljust rosa lack.

Jag målade sedan en liten vit oval med två små utstickande trekanter.

Sedan kom det mörkrosa dit. En liten prick mitt på och en rosett vid den högra trekanten.

Sist det svarta, ögonen och konturerna.

För att vara första frihandsförsöket så är jag riktigt nöjd!

Men jag utmanar inte ödet, högerhanden får vara rosa, endast rosa och inget annat än rosa.

4 kommentarer:

  1. Wow, vad duktig du är! Och vilket pilljobb det måste ha varit. Tjusigt!

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar tackar.

    Dom är ju långt i från perfekta men med tanke på hur pilligt det var så är jag ändå nöjd. Man kan ju inte förvänta sig perfektion direkt. Men det viktigaste är ju ändå att man ser att det är Kitty och ingen har hittills misstagit sig.

    Jag har ju ett stort skapande intresse och hinner inte få fram staffliet så ofta nu för tiden så jag får väl helt enkelt låta naglarna fungera som det tills vi skapat det hus vi vill ha.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive