söndag 30 januari 2011

Min plats

Jag har fått utmaningen utan Maria att visa min favoritplats. Jag tolkade "min favoritplats" till den plats jag skapar på. Med tanke på att den plats jag skapar på även är den plats jag tittar på teve, läser mina böcker och bara hänger så stämmer det ändå in på beskrivningen.


Det är här jag sitter och skapar mina texter, mina jobbansökningar, mina blogginlägg...

... och ser på teve.
Det här är i alla fall min utsikt medan jag tänker, när jag skriver roman är dock teven avstängd men den är oftast på när jag bloggar.

Nu vill jag se var Karin Ketchupmamman får inspiration till alla sina tokigheter, var MrsData sitter när hon skriver sina åsikter samt var Mulitmanus Johanna sitter och coachar och författar.

7 kommentarer:

  1. Bild kommer i veckan på min arbetsplats hemma! Kul!

    SvaraRadera
  2. Men ååååååååååååå......

    SvaraRadera
  3. Hur ska jag tolka det där, som men åååååååå :( eller men åååååååååååå :)?

    SvaraRadera
  4. Jag har alltid så svårt att komma på vilka JAG ska skicka vidare till. Jag kan ju knappast skicka tillbaka den till dig, ju. :/ Hoppas jag har löst det, sen får vi se om någon nappar på det.

    SvaraRadera
  5. Jag ska, jag ska. Jag är bara så förbaskat dålig på att minnas sådant här. Men jag kan glömma att packa någon jympapåse istället, så får jag tid över! ;-)

    SvaraRadera
  6. Bra där Tomatbruden! Det är viktigt med rätt prioriteringar!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive