måndag 10 januari 2011

Low carb? Nej, inte idag

Tänkte göra kinagryta men kycklingen var gammal och hade intagit en läderartad karaktär så jag ratade den och stod vilsen utan att veta vad jag skulle laga. Mamma tipsade om pannkakor som alltid uppskattas av dom små.

Med tanke på att jag lovat chokladpudding till efterrätt så kunde jag personligen uppleva att pannkaka skulle kunna bli lite känslan av... två efterrätter på varandra liksom.

Det trodde mamma ungarna skulle ha överseende med och med tanke på att jag idag blev klar med kursen innebär att jag har anledning att fira med lite extra efterrätter utan riktig mat. Att jag blev kallad till intervju mitt i matkaoset förstärker ju bara tillfällets läglighet.

3 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive