tisdag 18 januari 2011

En dag att bara ta sig igenom

Just vid detta ögonblick har jag fått erfara hur viktig en god natts sömn faktiskt är. Jag var uppe allt för sent i går efter att ha gått upp så där normalt tidigt. Allt för att jag ville kika på några program och när de väl var slut var maken allt för vaken för att jag skulle komma till ro (ljuden från wii sports är lite för jobbiga). Jag la mig i alla fall för att sova, läste lite i min bok och när klockan närmade sig ett kändes dom som om kroppen fysiskt gav upp. Maken började precis ge upp och närma sig sängen då dottern lät konstigt. Jag vaknade till och undrade om hon kräktes. Det gjorde hon inte. Det visade sig att hon fått krupp, så här lagom innan sin sexårsdag. Känns ju logiskt.

Hon grät hon skällde och hon sov inte!

När hon väl somnat grät varje fiber i min kropp av utmattning och när klockan var sju och det var dags att gå upp och väcka sonen började dom gnälla igen och när jag upptäckte att han gått ner sig i sina vinterkängor utan att säga till så dom stod genomsura vid ytterdörren skrek de högljutt fula ord.

Jag och maken stressletade fram både stövlar och vinterkängor, sonen kom iväg till skolan och vi fick gå och lägga oss igen. Jag kom inte upp förrän väldigt sent och då kändes det som om jag gått upp i vikt med minst femtio kilo, vilket i sig inte är så positivt eftersom jag vill bli av med vikten inte lägga till mer.

Nu sitter jag här, jag har ont i höger arm efter min match i wii baseball igår, trött, orkeslös och helt oengagerad. Jag har ett kök som måste röjas, mat som måste lagas (för den var visst trasig) och lite kläder som måste sorteras. Mer än så, om ens det, kommer jag inte göra i dag. Tema för dagen är: teve, gosa med barn och läsa. Jag håller tummarna för att min kreativitet vaknar till liv i kväll dock, så jag får lite redigering gjort på texten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive