måndag 31 januari 2011

Deadline bryts?

Min deadline var att bli klar med redigeringen av min bok till månadsskiftet januari/februari. Jag fick för mig att 30 var sista dagen i januari och gav upp mentalt på söndagskvällen. Nu märker jag att jag var helt fel ute, jag hade ju hela 24 timmar extra på mig idag. Tror ni jag hinner gå igenom över hundra sidor och redigera i dag medan jag har två barn som slåss om fjärrkontroller, dataspel, tevespel och vem som gjorde vad hela tiden.

Om jag beställer hämtpizza kanske...

8 kommentarer:

  1. Tveksamt hörrdu. Bestäm du att det ska vara gjort till nästa månadsskifte. Februari är ju årets kortaste månad trots allt. :)

    SvaraRadera
  2. Njaa... det låter lite som mission impossible i mina öron. ;)Låtsas att du tagit fel på månaderna och att det egentligen var februari du menade. Då kanske det känns bättre och inte så stressande. ;)

    SvaraRadera
  3. Ah, du tänker så... ja jo, så kan man ju också göra. Med tanke på att jag kom på att jag även ska iväg med sonen på grejer i dag gör att tiden blir ännu kortare

    SvaraRadera
  4. Nina: tja med tanke på att jag från början råkat skriva februari (har i efterhand varit inne och ändrat) måste det väl betyda att jag undermedvetet tänkte så :D

    SvaraRadera
  5. Go for it! Gör så mycket du hinner och sedan ändrar du deadline. Det är ju din deadline, du gör väl vad du vill med den :)

    SvaraRadera
  6. Känner att jag vill ha en "gillaknapp" på Annelis kommentar.

    SvaraRadera
  7. Anneli: låter som en plan, jag kör p den idén (tyvärr har tid gått åt till att forsla liten pojke till skapande så jag får köra igång nu snart istället)

    MrsData: du är alldeles för facebookifierad ;)

    SvaraRadera
  8. Jaaaa det är klart du gör. O sen får du rätta felstavingarna efteråt ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive