måndag 6 december 2010

Min bästa födelsedag

Den här har jag ganska svår att besvara för jag kan inte dra till minnes någon speciell födelsedag på det sättet. Tror att jag blivit firad på ett scoutläger någon gång som var riktigt roligt. Jag fyllde år nere i Schweiz en gång vilket var lite roligt eftersom dom villa pracka på oss champagne (tror jag fyllde femton) och min Schwarzwald bestod av en torr chokladkaka med lite klägg i. Men jag har fått välja min tjugofemårsdag, kanske inte så mycket just födelsedagen utan festen, mycket för att min man och jag precis träffats och han gav mig såna där hundögon när han ifrågasatte mitt tvekande. För självklart måste den födelsedagen ha varit den bästa i mitt liv.

Den festen var otroligt rolig då det var en fest med kändistema
och vi var tre som hade festen tillsammans.
Jag var så där ung och snygg dessutom.

Men om jag ändå inte talar om själva födelsedagen utan festen, då vinner nog min och makens 65-årsfest, för den var fullständigt fulländan. Min trettioårsfest och min makes trettiofemårsfest.

Vi hade hyrt lokal ute i skogen, våra närmsta vänner var där och vi hade lyckats fenomenalt bra med bordsplaceringarna, tävlingarna och maten. Alla var glada, vi hade roligt, fina priser delades ut och jag stormtrivdes. Jag tror nog att just den festen var lite av en höjdpunkt i mitt liv och den kan jag ibland tänka mig tillbaka till för att känna mig så där lagom lycklig och nöjd med livet.

Tack mina älskade vänner, utan er skulle festen aldrig ha varit så underbar och oförglömlig som den blev.

2 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive