lördag 25 december 2010

Hundra!

Nu har jag nått målet jag skulle nå innan jul, 100 sidor. Ja jag höll inte det jag lovade men med tanke på att hela familjen legat i magsjuka och det har krånglat för mig i skrivväg hela tre dygn så tycker jag nog allt att jag fixat det med goda marginal. Nästa mål är att ha skrivit färdigt ett råmanus till nyår och det känns som om det kan gå. Jag har suttit och haft det riktigt jobbigt med hur jag skulle ordna upp slutet men nu tror jag att pusselbiten fallit rätt. Jag tror att det kommer finnas ett färdigt råmanus i min burk senast torsdag kväll som jag sedan skall börja jobba med och oj vad jag måste jobba.

Hela början måste omarbetas, och varje kapitel behöver en rejäl omarbetning. Jag ska mer eller mindre skriva boken igen. Kommer jag hålla deadlinen i mars, vi får väl se. Nyårsdeadlinen ska jag dock hålla, det har jag bestämt!

2 kommentarer:

  1. Grattis till uppfyllt delmål!

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar, det värsta är att det verkar finnas onda krafter som gör allt för att stoppa mig i mina försök att nå deadline

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive