lördag 11 december 2010

Glöggkväll

I och L från uni hade en helmysig glöggkväll med hemmagjord glögg och hemmagjorda pepparkakor. Förutom att glöggen var skitstark och, vad Jag upplever så här i efterhand, riktigt sövande så var den också helt otroligt god. Den var så god att jag sörplade i mig en tre/fyra små muggar, kan förklara tröttheten. I var snabb och mailade över receptet till mig på stående fot (se bild).
Vad Jag minns så här i efterhand så skulle det vara socker, potatis och jäst i, vilket förklarar styrkan.

Nästa år skall här nog serveras liknande glögg "hick"

5 kommentarer:

  1. Hade dotterns docka kvar glittret i håret när ni kom hem? :) Det fick knytas om mååånga gånger för hon tyckte ju så mycket om att dansa och då åkte det ju av ;)

    SvaraRadera
  2. Japp, hon påpekade att glittret var kvar när vi kom hem, men idag är det borta är jag rädd :)

    Hon verkade ha sett ut dig i vimlet för hon sprang en del hos dig såg jag. ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, jo - hon gick raka vägen fram till mig och sen är det väl så, att har man hjälpt till en gång så är man fast sen ;) Men hon var så söt, så :)
    Och under tiden som jag pratade med henne hade Lisa och Erika en konversation om "när ska Lotta skaffa barn, då?..."

    SvaraRadera
  4. Ja, och kom dom fram till något vägledande svar åt dig då :D

    Du vet, du kan få låna och träna på lilltjejen, hon verkade ju inte speciellt rädd för dig ;)

    SvaraRadera
  5. Haha, brukar hon vara rädd för främlingar? Hon verkade väldigt social ;)

    De kom väl inte fram till något men jag sa som det var: Jag hoppas jag är gravid med första barnet om två till fyra år. Då satte Rååbin i halsen och sa "Vet Mange om det här...?!" men det vet han ju och är införstådd i det :P

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive