söndag 7 november 2010

Vykortstävling

Detta kort har lockat oss till skratt många gånger.

När skulle man kunna finna tillfälle att skicka detta underbara kort och framförallt, vad skulle man känna vore den naturliga hälsningen på detta vykort. Det är alltså er uppgift. Lämna här i kommentatorsfält, vad du anser är den absolut bästa hälsningen att skriva på detta vykort.

Här är det humor, ironi och träffsäkerhet som ger poäng och jag kan meddela att jag är ganska torr. Ge mig ditt bästa och som jag sagt tidigare: du vinner inte bara för att du är ensam bidragare, det måste vara kvalité också.

Om det står mellan två olika bidrag kan det ju hända att man kan få en större chans om man ger lite reklam om detta evenemang i sin egen lilla blogg eller liknande.

Vinst:

Förutom att vinnaren självklart får vykortet i fråga med sin hälsning på, får man även ett paket julkort. Paketen innehåller 10-20 vykort vilket kan passa bra nu inför jul och allt. Tävlingen avslutas på söndag, ni har alltså en vecka på er. Nästa måndag kommer vinnaren att meddelas här i bloggen och en ny tävling börjar men ett nytt vykort.

Lycka till!

5 kommentarer:

  1. Örjan var inte helt nöjd med att bli förföljd av två missbildade dvärgar, men han tänkte ändå ta sitt ansvar och källsortera dem som kompost.

    SvaraRadera
  2. "Kom igen nu, det ÄR roligt att fotvandra"

    SvaraRadera
  3. Ibland känns banjomusik helt rätt.

    SvaraRadera
  4. "Okej, jag ger mig. Du har rätt. Kan jag få komma hem nu?!"

    SvaraRadera
  5. Hej hå, hej hå, vi till vår gruva gå...

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive