måndag 22 november 2010

Vykortstävling del tre

Nu har vi kommit till del tre i tävlingen om den hemska vykorten. Här kan du se del ett och del två. Skåda detta underbara kort där konstnärligheten fått flöda fritt och de spännande motiven fått visas upp per post.

Det är det gamla vanliga som gäller, nämligen:

När skulle man kunna finna tillfälle att skicka detta underbara kort och framförallt, vad skulle man känna vore den naturliga hälsningen på detta vykort. Det är alltså er uppgift. Lämna här i kommentatorsfältet, vad du anser är den absolut bästa hälsningen att skriva på detta vykort.

Här är det humor, ironi och träffsäkerhet som ger poäng och jag kan meddela att jag är ganska torr. Ge mig ditt bästa och som jag sagt tidigare: du vinner inte bara för att du är ensam bidragare, det måste vara kvalité också.

Om det står mellan två olika bidrag kan det ju hända att man kan få en större chans om man ger lite reklam om detta evenemang i sin egen lilla blogg eller liknande.

Vinst:

Förutom att vinnaren självklart får vykortet i fråga med sin hälsning på, får man även ett paket julkort. Paketen innehåller 10-20 vykort vilket kan passa bra nu inför jul och allt. Tävlingen avslutas på söndag, ni har alltså en vecka på er. Nästa måndag kommer vinnaren att meddelas här i bloggen och en ny tävling börjar men ett nytt vykort.

Lycka till!

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Detta var vad jag såg när jag vaknade i morse och skulle gå ner och bada, undrar hur mycket vodka kaptenen hällt i sig... :-) Skall be om att få pengarna tillbaka av researrangören. Det var inte det här jag menade när jag ville ha havsutsikt!!

    Marie

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Nu är jag ute på kryssningen som jag vann på lattlurad.se, fast båten är inte riktig så fräsch som jag väntat mig. Och maten kunde ha varit bättre. I stort sett alla ombord har fått värsta magsjukan - om jag säger så här: Det bruna som syns på båten är inte rost...

    Jaja, kul har vi i alla fall! Kaptenen lockar fram många skratt med sin lustiga gång. Sjögång säger han att det är, men jag tror snarare att han har missuppfattat ordet "supertanker". Alla återvinningsigloor är fulla med tomma vodkaflaskor...

    Hälsningar:
    Kent Finell

    SvaraRadera
  3. HJÄLP! HILFE! HELP! SOS!

    Jag är fångad på ett piratskepp och är på väg mot Somalia! Jag har sett danska skepp i närheten, vilket skrämmer mig!

    Dessutom är jag sjösjuk!
    En fantastisk man

    SvaraRadera
  4. We want to thank you BP for letting us join your trip. We have learned a lot but have decided to take our family of the ship. We have tried to tell the staff but nobody understands anything. Can you please send a morse message or a message in what ever language the captain of this ship understands. Tell him to let us go off at the very next island or if he is not planning to stop, letting us have one of the rescue boats as soon as possible. We are both hungry and freezing. Grandma is tired of raw fish so please make them release us from our "vacation". Best regards Johanssons

    SvaraRadera
  5. Hej äskade Mor och förlåt. Jag har återigen arresterats av militär men de har lovat att eskortera mig hem. Som du ser på fortet bör det inte uppstå några svårigheter med ryska eller kubanska ubåtar denna gången men man kan aldrig vara för säker, tack och lov för pansar. Jag hör av mig så fort jag får tag på en telefon eller kan stjäla ett till vykort.
    Jag älskar dig!
    /Sofia Eriksson

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive