måndag 22 november 2010

Resultat av den andra vykortstävlingen


Lite sen men jag hoppas alla kan ha överseende med det.

Bidragen till förra veckans vykortstävling är följande:

"Hej! Du vet väl om att Volvo i dagarna släpper den NYA fräscha terränggående Volvon!!
Mvh
DIN Volvovän Marie"

"Hej!
Vi har byggt ut sommarstugan lite, som du ser på bilden.
Kom och hälsa på, vetja!
Hälsningar:
PG"

"Hallo! Unsere Urlaub in Schweden ist bis jetzt wunderbar gewesen, Gestern waren wir auf eine Elschsafari und heute haben wir eine Führung bei Volvo gemacht. Die Schweden sind Faul, die besitzen überhaupt keine Dizsicplin. Die Sonne scheint aber. Liebe Grüsse Franz" (översättning: Hej! Vår semester i Sverige har hittills varit underbar, igår åkte vi till en älgsafari och idag gjorde vi en tur på Volvo. Svenskarna är lata, dom har absolut ingen Disciplin. Solen skiner. Vänliga hälsningar Franz)

"Välkommen till Sverige. Innan Kina köper hela landet."

"När jag ser det här tänker jag på dig!"

"När jag var och glidflög över skogarna kring dig hittade jag area 51! vill du kika upp de med mig?"

Jag måste säga att det var knivigare den här gången. Vinnaren utmärkte sig dock genom sin kreativa förmåga att till och med gå så långt att hon inte bara gjorde en skämtsam parodi på våra kära tyskar som är löjligt nyfikna på Sverige med en lite nedvärderande ton, hon gick även så långt att hon skrev i deras eget språk. Grattis Johanna, du är veckans vykortsvinnare.

Ni andra, bättre lycka den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive