fredag 5 november 2010

Näsvisa vid frukostbordet


I morse utbröt hysteriska skratt när maken gick in för att driva leken "jag tar din näsa" till nya höjder.

Dottern hade lärt sig leken att sätta pekfingret och långfingret på var sin sida om näsan, dra och sätta tummen i mellan och säga att hon tagit näsan. Hon gjorde detta på sin far som reagerade med att få panik, peka på hennes lilla tumme och gråta medan han ropade till mig
"Hon tog min näsa, titta, hon tog min näsa!"
Dotter blev jätteorolig och försökte visa att det bara är tummen varpå maken blev ännu mer hysterisk
"Hon har tappat bort min näääääsa!"
Dottern satte tillbaka näsan igen och maken lugnade ner sig. Sen skulle dottern visa sin far att det bara var en tumme och visade hur man gjorde men så fort hon satte tummen mellan pekfingret och långfingret reagerade hennes pappa med att bli hysterisk och ropa
"Hon har tagit någons näsa igen, hon har en näsa i handen *buuuuhuuuuu*"
Detta höll på ett tag och barnen skrattade bara mer och mer hysteriskt över sin fars korkade beteende, så fort dottern formade handen började hennes pappa ropa och bli hysterisk och rädd för henne. Skrattsalvorna nådde fantastiska decibelhöjder och barnen skrattade så tårarna rann ner för kinderna.

Under denna morgon visade dottern prov på att vara en helt fantastisk pedagog med en väldigt stor portion tålamod över sin otroligt nervöse och korkade fader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive