onsdag 17 november 2010

Min dag

Nu har jag kommit fram till sjätte dagen i listan och då ska jag berätta lite om min dag.

Den här dagen har varit en bra dag. Det har inte varit någon spännande dag, det har inte heller varit någon speciellt händelserik dag men den har varit bra. Den har varit bra på det sättet att jag har tagit det väldigt lugnt. I mitt studieliv är jag nämligen mitt i mellan just nu så jag valde att ta en dag off innan nästa hekteri börjar. Föreläsningsdelen är just avklarad och den sista gruppuppgiften är inlämnad vilket gör att det enda jag har att koncentrera mig på är tentan, drygt två veckor bort. Visst, det är en stor tenta och jag behöver lära mig massor inför den, men den stressen har inte tagit vid än.

Därför har jag inte gjort något vettigt alls idag, i fråga om plugg i alla fall. Jag har röjt lite i köket inför bakningen i helgen. Jag har skrivit en del på min bok och skall även fortsätta med det nu i kväll. Jag har även skrivit in en del av det första kapitlet inne i min andra blogg "its all about the character" eftersom det stört mig i mitt processande framåt när jag börjar närma mig slutet. Jag hann äta en mycket trevlig lunch med maken innan han åkte till jobbet i form av soppa och smörgås och jag gjorde en mycket god korvstroganoff nu på kvällen.

Mitt sinne känns ganska utvilat så jag kan nu vända blad och gå vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive