måndag 15 november 2010

Dagens lunch

Dag fyra i listan, men den är så tråkig att den inte kommer bevaras i sidopresentationen av mig. Vad jag åt idag:

Makens spenatsoppa som av någon outgrundlig anledning är den godaste vi någonsin ätit. Dottern är inne på sin tredje stora portion.

Kan det ha att göra med att han ansåg att vi inte skulle spara på grädden som stod i kylen och därför hade tre deciliter i soppan istället för en.

Helt plötsligt känns soppan inte riktigt så nyttig som den brukar.

4 kommentarer:

  1. Mmmmm, spenatsoppa. Nu blev jag sugen. Och hungrig.

    SvaraRadera
  2. Glöm inte grädden bara, det onyttiga men så goda :D

    SvaraRadera
  3. Åh vad gott med spenatsoppa! OCH grädde. ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, grädden piffar ju onekligen upp den om inte annat. Jag har väl annars en ganska sval relation till just spenatsoppa så jag blev glatt överraskad vid lunchen idag.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive