torsdag 11 november 2010

Årets önskelista

Maken har frågat mig upprepade gånger vad jag önskar mig i julklapp och jag har inte kommit på något annat än det gamla vanliga: fred på jord och en jävla massa pengar. Han har inte kunnat bistå mig i mina önskningar så jag har fått gå ner i krav. I dag slog mig två saker i huvudet samtidigt (eller 5 eller nio, allt beror på hur man räknar) Nu har jag fått huvudvärk, bulor och en möjlig hjärnskakning, så bra saker var det!


Vi får väl se om jag hittar något av det i julestrumpan eller inte.

8 kommentarer:

  1. sv: Jag hittade nagellacket på deras hemsida, dock har jag för mig att det är en s.k. specialkollektion som bara släpps under en begränsad tid på begränsade stället.
    Vet alltså inte ens om den kommer att finnas i sverige, synd..

    SvaraRadera
  2. Får du en box helt hysteriskt så får du gärna bjuda över mig på maraton ;)

    SvaraRadera
  3. Linnéa: nog borde det gå att beställa via nätet ändå, eller? Jag håller tummarna för det, maken brukar vara väldigt innovativ när det kommer till sådant.

    Johanna: tack, det var vänligt av dig ;) Hur lång tid tror du det tar, en helg?

    SvaraRadera
  4. Cosmic har jag redan. De andra kan få hamna på min önskelista också. Meteor shower var ny för mig, men jag har sett att Nagelglädje på Tradera har de andra tre. UNDERBAR säljare. Rekommenderas varmt. :)

    SvaraRadera
  5. Meteor shower finns på ebay. Problem solved! ;)

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Har nu meddelat vidare till maken det du hälsat MrsData ;) du har fått meddelande om det annan väg också...

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive