söndag 17 oktober 2010

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Nina och här kommer svaret på den svåra gåtan:

1. What is your favorite word?


"Tid", helst om dom har orden "gott om" innan

2. What is your least favorite word?

Skynda, Jag sympatiserar med Skalman där

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?

Allt. Jag är den där what if-personen. Folks handlingar kan trigga igång en historia, eller en bild, bilder kan också trigga igång idéer till foton eller målningar, så ja, allt. Precis allt!

4. What turns you off?

Stress

5. What is your favorite curse word?

Attanshelvetesjävlaskitfan! Jag har förvandlat det till ett enda vackert sammahängande ord. Ibland gör jag om det till mmmpppfffnnngt om barnen hör

6. What sound or noise do you love?

Musik

7. What sound or noise do you hate?
Barngnäll, kan få mig totalt vansinnig! Alltså, framförallt mina egna barns gnäll då, och speciellt om jag är trött och om det inte finns någon anledning till dess gnäll

8. What profession other than your own would you like to attempt?

Något skapande och gärna konstnärligt. Författare helst men även illustratör eller skådespelare. Jag skulle även vilja jobba som festfixare, men det har jag redan provat, fast i min egen privata regi

9. What profession would you not like to do?

Städerska. Hatar att städa!

10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?

Ah, äntligen, vi har väntat på dig. Vi behöver en ny ödesskribent.

Så, då ska jag skicka vidare utmaningen till tre andra bloggare. Då skickar jag till:
Amanda
Gagga
MrsData

1 kommentar:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive