måndag 25 oktober 2010

Ursäkte det är ett nödläge, skulle jag kunna få låna er brevlåda?

Vi stör oss en aning på hundägarna här i området som inte verkar tycka att det är några problem om deras små sötnosar urinerar på andras ägodelar. Vi ser dom varje dag gå förbi och låta lilla Fido kissa på vår brevlåda, den som vi sedan går och hämtar vår post i. Detta avfärdas av jättemånga som att man är töntig och gnällig när man har invändningar mot att någon använder ens brevlåda som urioar, men om det istället för en hårig liten däggdjur var en stor fullvuxen karl till däggdjur som slängde fram dasen och urinerade över hela brevlådepinnen, skulle det vara okej det med?

Idag, just när jag vari färd med att åka iväg med pappersinsamlingen, såg jag en sådan där hundägare komma gående längs med trottoaren. Som vanligt kissade det lilla djuret på vår brevlåda medan mannen stod och pratade i mobiltelefon. Mannen stod kvar precis utanför vår tomt och lät hunden gå ganska fritt, in på vår tomt, nosandes på vårat träd och vår soptunna. Jag hade precis backat ut på vägen och lät nu bilen stå på tomgång, helt stilla, mitt i vägen, två meter från mannen som pratade i mobiltelefon, och bara blängde på honom. Hunden ställde sig till rätta på vår uppgång till husentrén, för att slänga iväg ännu en laddning urin fast denna gång på vår soptunna, inne på vår tomt. Jag hade handen beredd på tutan. Mannen tittade upp och mötte min blick. Sekunden efter drog han iväg hunden och gick snabbt därifrån.

Maken funderade på om nästa steg ska vara att följa efter dom och sedan ställa sig och kissa på deras tomt. Jag tycker att det kan vara lite bökigt för en annan så jag är mer inne för att ropa efter dom när dom går in på sin tomt "Men du, då kissar jag lite här på din brevlåda, det verkar ju vara okej för er. Jag kanske kan sätta upp en liten skylt med orden 'offentlig toalett' sjysst!"

Inte konstigt att man drar slutsatsen att allt bajs man hittar på uppfarten, när våren kommer och snön smälter bort till hör håriga djur också, eller deras hussar.

2 kommentarer:

  1. Folk är helt galna när det gäller deras djur. Jag kanske inte ska säga något men våra kissar vägrar av någon anledning kissa och skita utomhus..

    I vilket fall som helst så borde man ju kunna göra något åt det. Sätt upp en skylt med tydlig valfri text som säger att det här är er tomtgräns och man kissar inte på andras saker...

    Fan det är väl skitsamma om grejerna står utomhus man vill ju inte ha kiss på det. Dessutom kan det börja stinka ganska illa och om många hundar kissar på gräsmattan så dör den...

    SvaraRadera
  2. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive