torsdag 21 oktober 2010

Krisen avvärjd

En lycklig man

En slags undertryckt skräck hade fattat tag i familjen, i alla fall den vuxna delen av familjen och när jag talar om vuxen i det här sammanhanget så menar jag bara enkelt, de som är myndiga i hushållet.

Maken hade köpt en massa chai assam som jag vid något svagt ögonblick städat undan. Vi har långsamt sett hur burkarnas innehåll har börjat sinat utan att kunna finna den där stora påsen och tillslut bestämde vi att vi nog måste köpa nytt ändå. Vi har dragit på att åka och handla mer och igår bryggdes den absolut sista kannan chai assam i huset. I ren panik åkte maken för att handla mer men, hör och häpna, DET VAR SLUT PÅ AFFÄREN!

Vi våndades, vi led och vi grät panikens tårar och nu när klockan nått kvällschaitiden skulle maken göra annat te. Han skulle improvisera och blanda två andra chaiteer för att kanske, förhoppningsvis uppnå samma njutning som av chai assam.

Då fick maken ett infall och tittade på den mest ologiska platsen i köket, inne i det gamla kastrullskåpet, i den överblivna brödkorgen under några tomma matburkar och vad fann han?

Han fann det försvunna teet!

Kvällen är räddad, ni kan andas ut, vi kan andas ut. Jag kommer att överleva!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive