lördag 25 september 2010

Veckans örhänge

Kanske är uppe i månadens eller halvårets vid det här laget men rubriken är redan tagen.

Detta örhänge hittade min mamma i hennes pyssellåda idag. Det är nu du skakar på huvudet och upplyser dataskärmen (som om jag då kommer få informationen) att det är ett fiskedrag och inget örhänge! Och ni har så rätt, men det gör ändå inte mitt påstående (att det är ett örhänge) mindre sant.

Åren var -92 till -94 (framförallt) då jag umgicks med plattan-/hunddagispunkarna och experimenterade med diverse mystiska saker i öronen. Jag hittade fiskedraget och tänkte "varför inte?" och så hade jag ännu ett örhänge i samlingen.

Dessutom så brukade jag vifta lite extra med det i en specifik rad i en viss sång av DLK (gissa vilken sång). Det finns mycket nostalgi i den har lilla saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive