torsdag 9 september 2010

När katten är borta dansar råttorna på bordet

Eller; när MrT är borta rensar och organiserar föräldrarna rummet.

Sonen är på läger och kommer inte hem förrän i morgon eftermiddag, snyft, det känns tomt, och vi planerar att överraska honom med ett organiserat rum.

Nu finns det säkert någon som tycker vi är elaka som inte låter honom organisera sitt rum själv eller i alla fall låtit honom vara med. Men då vill jag jag bara säga att jag har försökt men grabben visar inget intresse.

Det är inte klart än, golvet är fortfarande täckt med saker. Men en del är ändå gjort som: fått in riktiga högtalare, fått färdigt hyllorna och

Tidningshållare och nattlampa sitter på plats

Och han har fått upp sin exploited-flagga.

4 kommentarer:

  1. Skulle Robin ha en sån där läskig gubbe i sitt rum så skulle han bli rädd... Här har vi fått möblera om i bokhyllan eftersom han blivit rädd för omslagen. Dessutom kan Martin inte låta sina tv-spelstidningar ligga överallt för då vågar Robin inte gå förbi eller sitta på toaletten... Han måste vara jordens största fegis.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag kan också tycka sånt är otäckt. Men det jag är mest rädd för på nätterna är faktiskt speglar :D säger en del om vad jag tycker om mig själv :D

    Vi får väl se vad MrT tycker om bilden uppe men han ville i alla fall ha den när han blev erbjuden den så...

    inte så svår att ta ner om nöden så kräver.

    SvaraRadera
  3. Tur att han fått upp adventsljusstaken i god tid ;-)
    Vore ju synd om han glömde det i advent!!!

    SvaraRadera
  4. Tja, den var framme sedan förra året, tycket det var onödigt att ta bort den nu när vi är närmre nästa advent än avslutet av förra :)

    och så tycker jag den var så fin tillsammans med exploiteds dödskallepunkare på något sätt.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive