söndag 5 september 2010

Namnfundering

När jag började blogga för länge sedan så hette jag bara "Perny bloggar".
Väldigt fantasilöst.
Jag hittade ganska snabbt det nya namnet "Perny leker vuxen" som jag tyckte var lite roligt och kanske lite talade för hur jag känner mig från gång till annan. Men... stämmer namnet överrens med mig och mitt bloggande?

Tycker du som läser den här bloggen att "Perny leker vuxen" är talade för min blogg? Om inte, säg vad ni tycker borde finnas med i namnet för att framhäva min bloggs "budskap"

Jag lägger även en poll är bredvid så ni som inte vill yttre er med ord kan göra det med ett enkelt klick.

Några saker som jag funderar på att trycka på i namnet kopplingar till några av följande saker:
tedrickande
författande
föräldraskap
mitt kaosartade hem

Har ni själva något förslag på namn som ni tycker skulle vara träffande för den här bloggen och som även kan ha någon av följande kopplingar i namnet, var så goda att komma med dom i kommentatorsfältet. Den som kommer med ett så pass bra förslag att jag bara måste ta det, vinner fina vykort av mig.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du kan försöka klämma in något som har med allt att göra. Något som kännetecknar dig. Nu tog ju jag mitt efternamn (eller ja, Martin tog mitt efternamn) och det är lite typiskt för mig eftersom att alla nästan alltid reagerar på mitt efternamn precis sådär. Hahah, det var ju Lusthigt. :)

    Nu röstade jag för att du skulle klämma in allt i ditt bloggnamn men det kanske inte ens är möjligt riktigt. Däremot så tycker jag i så fall att du kan försöka klämma in det i din header med bilder på något vis. En rykande te-kopp, en bild på lite suddig text kanske och sen vet jag inte om du vill ha en kaos-bild också... Sen kan bloggen heta något i stil med "This is Perny" kanske?

    Får du några bilder i huvudet för hur jag tänker?

    SvaraRadera
  2. Jag gillar ditt nuvarande bloggnamn, tycker att det stämmer jättebra på din blogg :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive