onsdag 8 september 2010

Jag är lite het på deadlines

Jag hade ju tänkt att jag skulle skriva färdigt min bok och sedan lämna den till lejonen, förlåt, jag menar ju så klart läscirkeln jag är med i. Jag satt och räknade lite på det för att kunna sätta upp en deadline. Vi får en omgång var att lämna in våra förslag på böcker att läsa och sen har vi ungefär sex veckor på oss att plöja boken i fråga.

Jag började räkna lite på när jag skulle vara på tur för att möjligen lämna in boken som jag själv skriver. Jag är andre man, förlåt kvinna, på listan, just nu håller vi på med bok nummer tre i ordningen och vi är i dagsläget fem stycken. Vi träffas förövrigt nu på lördag.

Nästa gång jag har min boktur är i början på december och det tror jag inte att jag kommer hinna bli färdig till. Dessutom har jag redan en bok inköpt till den omgången så det skulle kännas lite krångligt att ändra på det. Gången efter det blir i början på juli och det känns ju istället som jättelångt bort. Vad är det för deadline, kommer ju inte kunna sporra mig något.

Nej, perfekt skulle vara någon gång i april- mars, då hade jag känt lite piska samtidigt som jag ändå hade tid till att jobba med boken.

Kanske gruppen kan vara flexibel nog för en planering i sådan anda. Vi får väl se på lördag.

Kanske jag behöver ända till nästa sommar...

Kanske den aldrig blir färdig, som alla andra manus jag någonsin påbörjat...

2 kommentarer:

  1. Vi kan nog vara så pass flexibla att du får en liten piska. Mig är det helt okej för i varje fall.

    SvaraRadera
  2. Det tackar jag i så fall för :)

    Då kanske jag ska sätta igång och skriva då så jag kan bli klar till typ mars april då ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive