onsdag 22 september 2010

Idag gjorde jag lidandet kort

Det här med min bakåtböjande nagel har inte bara varit smärtsam. Så fort jag beklagat mig över den har min man börjat lida mer än mig vilket gör att jag inte ens får den tröst som jag behöver.

Idag gav jag upp och klippte av den, jag följde bara nagellacksprickan som uppenbarat sig efter tillräckligt många vikningar. Vill tillägga att nageln fortfarande var ihopväxt med huden under så det gjorde ondare än förväntat.

Är det någon där ute som kan visa lite medkänsla och tycka synd om mig istället för att knipa ihop ögonen, göra konstiga grimaser samtidigt som den ömsom viftar med händerna, ömsom trycker händerna över öronen? Det börjar liksom bli gammalt nu...

3 kommentarer:

  1. Jag gjorde grimaser,men rackarns vad jag tycker synd om dig! Ajajajajajaj.....

    SvaraRadera
  2. Nej, det var typ faktiskt inte alls skönt...

    SvaraRadera
  3. Precis som mrsdata gjorde jag också grimaser, men ja jag tycker också synd om dig,,,,,ajajaj. Hoppas det är bättre nu?

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive