tisdag 24 augusti 2010

Nail art

Jag brukar läsa juli skotts blogg och hon är väl lite av en nagelnörd. Jag är väl mer en nagelnördwannabe och försöker på gott jag kan. Nu hade hon lagt upp en video där hon visade hur man kan då snygga bilder på naglarna. Jag började så klart googla på det hon visade direkt och hittade ganska dyra saker att beställa.
Jag fastnade för några av de bilder de hade, men jag blev lite besviken på deras utbud av kinesiska tecken.

Dom hade ju inte ordet te.

Därför var jag tvungen att plocka från en pensel och på egen hand se till att jag fick mig lite te till livs.

Vad tycks? Och ja... det är målat på vänster lilfinger!

2 kommentarer:

  1. Och som sagt, det finns ju en anledning att det är målat på det vänstra lillfingret, jag har inte ens försökt måla på det högra, FATTARULA!!!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive