söndag 15 augusti 2010

För att vara en person som öppet hatar hushållsarbete så...

utövar jag skiten lite väl mycket!

Idag var planen att jag skulle städa i vardagsrummet för att hitta alla viktiga papper som blivit undanstädade där under sommarens försök att stävja kaoset i källaren. Men när jag dukade undan frukosten så lade jag märke till det här:

Plötsligt fick jag planera om dagen eftersom kylskåpet plötsligt blev prio ett!
Jag personligen tyckte nämligen att det där så jätteäckligt ut!

Allt blev utplockat och fyllde vår köksdisk fullständigt. Jag fick slänga massa ostar, jättetrevligt. Maken har ju en dendens att köpa billiga saker med kort datum, speciellt mögelostar. Dom är ju redan mögliga så det kan väl inte bli värre. De flesta av dem hade dock utgångsdatum i april så jag ringde för att be om lov att få slänga dom. JAG FICK LOV! Fasen va glad jag kan bli över att få slänga saker ibland.

Ett tomt kylskåp är ett fint kylskåp. Nu är det inte tomt längre, men det är rent från skit och det är ordning och reda där igen.

Detta är morgondagens projekt.
Skafferikaoset!
Tror inget står rätt i det skåpet, allt är bara inställt där det finns plats och sedan trycker man för att få saker att få lite bättre plats, med riska att få något i huvudet som får sig en knuff i fel riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive