torsdag 1 juli 2010

Nån tänker som jag

För ett gäng år sedan kilade jag stadigt med en biker (med vissa ordval känns det riktigt länge sedan) som körde chopper, rättare sagt en chopprad HD. Jag själv hade inte ens bilkörkort på den tiden och än mindre mc-kort. Jag tyckte väl då att det skulle vara lite roligt att ha dock.

Men, jag körde runt på min lilla kompakt istället som tog mig överallt och när den inte tog mig så tog Ankans lilla kompakt mig dig jag ville istället.

För som inte vet vad en kompakt är,
så såg dom ut så här
bild lånad av gnetagalten

Jag brukade dock säga ibland att jag skulle kunna tänka mig en push dakota, eller Dakke som den så fint brukade kallas för, och choppra loss på den. För er som inte vet hur en pusch dakota såg ut,
så kan ni se det här
Bild lånad av mo-ped.se

Förlänga framgaffeln, byta ut sadeln, sätta en sissy bar bakpå, sänka bakdelen och ja, fantasin var väl det enda som satte gränserna kan jag tänka. På det sättet skulle jag kunnat smälta in lite bättre när jag åkte på MC-festerna och parkerade bredvid de där stora harly bajkrarna. Så sett var det ju plåster på såren, när jag parkat den lilla trasiga kompakten bredvid alla dom där stora motorcyklarna och alla stora västbeklädda stöddiga ladugårdsdörrsajskillarna garvat åt mig, att jag fick gå före alla i kön och blev insläppt utan att betala inträde.

Nu till min idé om att choppra loss på en pusch, någon annan hann före (hann och hann förresten, inte som om jag själv stressat med att genomföra idén direkt):Inte så mycket chopper kanske,
men klart coolare än en vanlig moppe vill jag lova
Bild lånad av motorfixaren


Och här kommer en som jag lätt skulle kunna tänka mig att äga, idag!
Bild lånad av motor4u

1 kommentar:

  1. precis en sån compakt hade jag... samma färg och allt... tyvärr blev den stulen och jag återfick den aldrig... snyft...

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive