tisdag 25 maj 2010

I dag kändes det ungefär som innan jag blev arbetslös

Först fick jag inte sovit ordentligt i natt och i morse, så jag vaknade outvilad och lite vresig. Var till vårdcentralen vid tio. Sedan hem för att ringa och meddela dagis att dottern inte skulle till dem för hon hade också sovit lite för dåligt och vi ville inte utsätta henne för stöket och böket. Barnvakten hade inte möjlighet att komma hem till oss. Vi ringer runt efter någon annan som kan ta dottern när vi ska på mötet och kursen som var inbokade i dag. MrsData nappar på mötet som är klockan ett och barnens kusins sambo kunde klockan tre, eller rättare sagt, kvart över tre (kursen började tre).

Slänger i lilltjejen lite fiskgratäng, iväg med dottern till MrsData och sedan iväg på mötet som tog en timme. Iväg, hämta lilltjejen, hem, kasta i oss lunchen som maken slängt ihop samtidigt som vi städade av huset hjälpligt inför att det ska komma folk och vistas i våra lokaler. Sen iväg på kursen som höll på till halv fem.

Precis när kursen är färdig ringer Pucko som jag lovat att jag ska åka och handla lite med. Hem, slänger på en kanna te som skall serveras barnens kusins sambo som jag lovat fika tidigare som hon nu får avnjuta med sin sambos morbror istället. Jag själv kastar på mig kläder och gjorde en snabb koll ifall att lilltjejen skulle orka åka med på shoppingrundan. Då hon fick höra att hennes bästa kompis satt i bilen utanför så kunde inte ens vilda hästar hindra henne från att följa med så beslut togs att hon var tillräckligt frisk.

På shoppingrundan stängde IKEA:s lekrum och restaurang en timme tidigare än vad vi trodde så barnen missade dessa som vi lovat dom. Då tog vi beslutet att inta MAX som både har mat och lekrum, så blev det.

Väl där blev det kaos så att efter att först ha ätit en ohälsosam måltid, suttit och försökt vänta in en drastisk köminskning så tar vi beslutet att ställa oss i kön ändå för att köpa den där milkshaken som Pucko berättat sådana historier om. Väl i kön så får vi vänta i en halvtimme, och då var inte kön extrem på något sätt, måste varit dågot fel i kassan helt enkelt.

Men shaket var som sagt värd det... löjligt god...

Sen åkte vi hem, närmre nio, för att upptäcka att maken inte var hemma utan var på ICA med sonen och tagit med sig alla dörrnycklar. Då dottern redan på MAX beklagat sig över en känsla av nödighet fick vi springa över till grannen och låna toa.

Nu sitter jag här, relativt utpumpad utan ett enda jobb sökt, maken bygger om i köket (kommer mer detaljer om detta senare) och barnen i sängen. Jag har inte haft en lugn stund på hela, jag repeterar, HELA dan!

Kommer jag sova gott i natt?
Jag meddelar i morgon resultatet på sista frågan.

Nu ska jag ta rätt på alla kläder jag slängt på sängen, byta lakan, stänga fönster och röja av i köket. Sen får jag nog sova, förhoppningsvis.

1 kommentar:

  1. ja du måste ju ha något att göra på dagarna så jag fixade det åt dig. Nej nästa gång får vi lösa det med lite mera finess kanske...

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive