onsdag 7 april 2010

Otrohet

Har precis suttit och kikat igenom en artikel om otrohet på "allt om barn". Det är inte artikeln i sig som jag reagerar så mycket på utan på den tillsammans med de kommentarer som man kan läsa under artikeln.

Först vill jag ge en eloge till Pierre Jonsson som lade märke till en av de mest intressanta detaljerna i artikeln och satte ord på den:
"vänta nu...man skriver en aha artikel om att 25% av kvinnorna är otrogna när barnen är små men nämner i förbifarten att 40% av männen är otrogna!!
Helvete borde inte artikeln handla om Män som inte kan hålla sin snorre i styr istället??"

som sagt var, en mycket intressant fråga.

Sen är det ju intressant att folk inte hänger med i biologilektionerna, så som Love:
"Sedan vet jag inte om det är så mirakulöst jobbat att föda barn eftersom minsta lilla hare eller näbbmus klarar det (...) Får förresten harar och näbbmöss smärtlindring vid förlossningen?"

Det är ju något man fått lära sig sedan långt tillbaka, människans huvud är mycket större i förhållandet till vår födelsekanal jämfört med andra djurs. Hade det inte varit för huvudet hade det var mycket enklare att föda barn, men det är väl bara för Love att genomgå en 36 timmars förlossning med spräckning från ändtarm till urinrör samt sömnad efteråt, utan bedövning, så får vi se hur lite uppmärksamhet h*n känner sig berättigad till efteråt. Jag menar, varenda jävla kanin ute i buskarna genomgår ju det så det är väl inget att gnälla över.

Och sist men inte minst har vi Per, jag undrar om han är samma som är skyldig till insändaren om alla dessa kvinnor som kör runt i bilar hela dagarna, har dom inga män, tycker inlägget har ungefär samma nivå:
"Det är barnen som tar skada för att mamma måste förverkliga sej själv och springa ute.Orsaken till människans olycka är att hon inte har vett att sitta stilla i hemmet!"


Visst fanns det fler att reagera på men dessa var väl pärlorna i samlingen.

Nu ska jag fortsätta läsa lite debattartiklar och störa mig på idioter som inte tycker som jag.

1 kommentar:

  1. Folk är dumma i huvudet ibland. Vissa lämnar sina hjärnor någon annanstans ibland kan man lätt konstatera.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive