måndag 18 januari 2010

I kväll tänkte jag:

  • skura köket
  • sortera skåpen i köket
  • rengöra diskmaskinen
  • plocka allt onödigt kringspritt i huset
  • sortera tvätt
  • dammsuga
Eftersom jag endast sov i fem timmar i natt så har jag:
  • ställt disken i diskhon för att göras iordning i morgon
  • klivit över allt stök i hallen
  • surfat
I morgon ska jag göra nya tag, efter att jag stressat hem, schwoschat hem barnen från dagis och fritids, på något övernaturligt sätt tagit dom i tid till simskolan utan bil, på något sätt ordnat middag trots att dottern har simskola halv fem och sonen tio i sex och sedan hunnit få barnen i säng innan nio. Efter det så ska jag göra allt det där som stod på listan här ovanför.

Nej, det trodde inte ens jag på...




...i övermorgon ska jag:
  • skura köket
  • sortera skåpen i köket
  • rengöra diskmaskinen
  • plocka allt onödigt kringspritt i huset
  • sortera tvätt
  • dammsuga




Undrar vad jag ska hitta på för ursäkt den dagen...

1 kommentar:

  1. Hej Perny, va kul att du vill hänga på Rivstart. Klart du ska.
    Meddela mig dina resultat under 2010 och hur mycket du planerar att gå ner de resteradnde 6 veckorna fram till sisat februari. Och vilken vägdag du har. Sen lägger jag till dig på listan och så rapporterar du resultatet till mig via mail eller bloggen varje vecka. Inte svårare än så. Hör av dig. Kram och pepp Cornelia

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive