lördag 30 januari 2010

Födelsedagstårtan är nu intagen

Efter att ha suttit och kört bil en hel dag har jag blivit väldigt trött i huvudet vilket hör ihop med väldigt kort stubin och dålig tålamod. Dottern hade bett om att få spela tårtspelet vilket vi lovat, vid ett svagt tillfälle. Detta tillfälle blev på kvällen, efter kvällsmat, före läggdags. Vid denna tid var barnen så där lagom övertrötta och hysteriskt skrattiga vilket inte alla gånger går ihop med dåligt tålamod hos föräldrarna.

Maken skar ut jättefina hjärtformade tårtbottnar
vilket gladde det lilla födelsedagsbarnet otroligt.

Dottern blev utvisad från soffan efter att ha hoppat runt och nästan vält ut saker upprepade gånger, sonen och dottern tokfånade sig igenom hela spelet och vi är glada att vi hann rädda inredningen. Men tårtorna blev i alla fall klara tillslut.

Sonen är inte så förtjust i grädde
så han körde en egen tårtversion.


Här är min fina tårtbit.
Jag tog en tugga sen hade jag fått nog.
Det var ungefär så mycket som alla tog av sin tårtbit
så mycket tårta hamnade i bingen.

2 kommentarer:

  1. Men.....tårta som är så gott!.....varför? varför? VARFÖR slängde ni den? Man kan äta tårta till frukost! ;-)

    SvaraRadera
  2. Inga utav mina barn är speciellt förtjusta i tårta faktiskt har jag märkt och jag var inte sugen just då måste jag erkänna. Tårtbottnarna var lite torra och gamla så det var inget att spara på.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive