torsdag 28 januari 2010

Det blev som jag befarade

I går kväll började det krypa i kroppen på mig. Den stora näskranen öppnades och någon knöt ihop nerverna i huvudet på mig. Tror även att någon körde in lim i bihålorna på mig för där värkte det så in i ...

Jag visste ju redan då exakt hur denna morgon skulle börjas så jag ringde min kollega redan på kvällen och bad henne berätta den roliga nyheten på jobbet, att jag är sjuk!

En annan fin detalj som hände i går, det var att min tankeverksamhet stängdes av. Jag satt och pratade med min kompis från Göteborg som vi skulle ätit middag med på lördag och jag glömde bort vad jag pratade om mitt i meningarna, ordentligt alltså. Så jag gav upp och vi la på.

Mycket riktigt, idag vaknar jag upp, någon har roat sig med att byta ut min hjärna mot en klump cement. Jag har fyllt min halva av sängen med snoriga papper. Ryggen känns som om den gått av och mina ögon måste ha kommit på något sorgligt som jag missat, för dom gråter hela tiden.

Jag är verkligen pepp inför att förbereda mig för den anställningsintervju som jag ska till på lördag.

Extremt dålig tajming på den här sjukan!

1 kommentar:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive