söndag 3 januari 2010

00-talet

Jag har sett att det verkar inne med att göra någon slags sammanställning av 00-talet och eftersom jag har så himla lätt för att falla för grupptrycket jag jag likaså.

00-talet var då jag skaffade mobil för första gången, alltså en egen mobil.
00-talet var då jag träffade min grodprins på internet

Förförde honom
flyttade från västkusten, där jag hade gångavstånd till havsstrand och cykelavstånd till insjöar utan dess like och där utsikten är kullar, berg och dalgånger, till den vindpinade närkeslätten där man har tur om man hittar en geggig göl att svalka sig i om somrarna. Varje sommar funderar jag starkt över min mentala hälsa på grund av detta val.


Jag fick en liten son och gick upp 40 kilo på is och kiwi, utveckade i samma skede en överkänslighet mot kiwi.

Jag gifte mig med min grodprins

Jag gjorde ett underligt karriärval

köpte hus

Jag gjorde omprioriteringar i karriärslivet och...

började plugga på universitetet


Fick en dotter

blev overallare

organiserade vänskapskretsen till att måla om vårat hus vilket inte är klart än

startade föräldrakommittén


gick ner 40 kilo

tog examen

fick mitt första socialsekreterarjobb, vikarietjänst men längre än sommarvik.


Var i egypten 2 gånger

slutade röka

gick upp 20 kilo.

blir nog svårt att toppa det här decenniet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive