torsdag 3 december 2009

Fullt ös, medvetslös

På jobbet fascineras några av hur mycket jag hinner på kvällarna. Min dag efter jobbet såg ut så här:
  • kom hem
  • bakade muffins med dottern
  • slängde ihop lite mat
  • fikade med barnen
  • klippte dotterns hår
  • bloggade om det
  • satte på film åt barnen
  • spelade lite på datorn
  • totaldeckade vid datorn
  • vaknade till liv av att jag kände igen de välkända ljuden av hus som raseras av två små barn
  • tog fram kvällsmat åt barnen
  • torktumlade kläder
  • satte på en ny tvätt
  • städade undan i köket
  • jagade barnen i säng
  • läste för båda
  • blogga om hela rasket.
Nu har jag bara kvar att duka bort allt skräp från vardagsrumsbordet, sortera all tvätt som hänger i vardagsrummet, torka bort all mjölk från vardagsrumsgolvet som dottern hällde ut där när hon satt på golvet och hade picknick när hon åt sin kvällsmat, tömma diskmaskinen, fylla diskmaskinen och slänga all skit som vi samlat på oss under dagen.

För övrigt kan jag säga att när jag satt i sängen strax efter nio, efter att ha sagt till ungarna upprepade gånger att vara tysta och sova, så hör jag sonen ropa inne från sig att han ska ha bruna byxor och orange tröjja på uppvisningen i morgon...

Allvarligt talat!

Hur fasen ska jag kunna fixa fram det klockan nio på kvällen innan uppvisningen?

Jag är ingen jävla övermänniska, även om vissa tror det när dom hör hur mycket jag hinner göra med mina barn, dock gör jag det nog med hälsan som insats är jag rädd. För övrigt så är han nog för sjuk för att gå till skolan och uppvisningen i morgon vilket fall!


Detta är det muffinspaket som jag bakade muffins med dottern ifrån. Nog för att jag hade mina aningar innan när men synen var inte att leka med ändå. Man tog bara lite pulver som fanns i en påse och blandade det med ett ägg, lite vatten och lite smör. Vispade ihop och, här kommer föraningarna, två teskedar av sörjan i varje form. Utav det skulle det bli muffinsar som rymmer hela formarna. Vi gjorde som det stod och det blev som det stod. Muffinsarna smakade verkligen fabriksgjorda och när man kommit ner till botten så såg det nästan ut som om det var botten av ett getingbo, så stora var luftbubblorna i muffinsen. Var det mycket annat än bakpulver i det där pulvret. Inget jag rekomenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive