söndag 1 november 2009

Och kvällen fortsatte


En inspirerade dukning som alla var nöjda med serverades köttbullar och makaroner till de små (utan färg eller annat tjafs, de ville inte det) och vi vuxna tog en mycket god kycklingsallad. Till efterrätt serverades en ... tårta ... bara tårta, alla benen var borttagna som maken sa, så ingen kunde ju tro att det hade varit annat än en tårta och barnen klagade inte. Maken påpekade att spindelrumpor var mycket godare än vad man kunde tro och rättade sig sedan snabbt igen och sa tårta och inget annat än tårta.

Sen kom kakorna fram tillsammans med en gigantisk godisskål, te och a nightmare before christmas. Här någonstans deckade jag och var tvungen att gå och lägga mig och vaknade sedan lagom när barnen gått och lagt sig.

Vi skulle då välja något trevligt icke barnvänligt att titta på och valde då först Cujo. Vi tröttnade efter en halvtimme på att se en hund försöka dreggla ihjäl en massa människor, och bytte till ett fungerande tema, Tim Burton. På något sätt känns Tim Burton alltid rätt på Halloween, både för barn och vuxna, vi avslutade helt enkelt kvällen med Sleepy Hollow.


Nu är min hals helt sönderhostad och jag ska gå och lägga mig. Jag har nu bara en dag kvar att kurera mig innan jag antingen ska tillbaka till jobbet, eller måste uppsöka läkare för jag har varit hemma för länge. Det känns lite stressigt.

2 kommentarer:

  1. Oj vilken kreativ halloweenhelg ni haft,,,,,så där engegerade är aldrig vi i halloween :)

    SvaraRadera
  2. Efter att alla har legat nerbäddade i sängarna en hel vecka och vi fortfarande var för sjuka för att ta oss utanför dörren så tyckte vi att det inte skulle skada om vi firade ordentligt i vår egen lilla vrå, speciellt för barnens skull, som var väldigt nöjda :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive