torsdag 5 november 2009

Besvikelsen är total


Jag fastnade framför batman men tvingade mig från soffan in på toa där jag gjorde i ordning mig för sängen och sen kröp jag ner innan klockan blev för mycket. Allt prickade jag in i en reklampaus för att jag lagom skulle kunna slå på teven och se slutet i liggande pose. Då är boxen avstängd, fjärrkontrollen borta och antennsladden utdragen bakom barskåpet i vardagsrummet. Batman får helt enkelt klara sig utan mig och jag får somna in, muttrande och tjurande som en treåring!

2 kommentarer:

  1. Och vem var så elak och gjorde allt det där mot dig och Batman???

    SvaraRadera
  2. det var ödet, världen och tekniken som var emot mig, och så var jag lite lat och trött också.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive