onsdag 14 oktober 2009

Onsdagskvällens zobmiesnack

I dag vid middagen började min fyraåriga dotter att prata om zombies. Jag höjde ögonbrynen och frågade henne om hon visste vad en zombie var, så klart räknade jag med att hon bara tyckte ordet var roligt men nej då:
-en zombie är en död person som går runt och låter så här uuuuuuh (typiska zombieljud)
oj sa jag som blev mycket förvånad över min fyraåriga dotters stora portion viktig kunskap. Sedan undrade jag var hon snappat upp denna kunskap, hade deras pappa tittat på the night of the living dead med barnen när jag jobbat månne? Då fick jag veta att aaaaalla på skolan visste ju vad en zombie var och på det sättet har det så klart spridit sig till dagis också.

Hela samtalet slutade i alla fall med att jag och åttaåringen gick runt som zombies och utstötte zombieljud och vrålade "brääääääääjns, brääääääääääääääääääjns"

En helt vanlig onsdagskväll alltså.

2 kommentarer:

  1. asg... Tycker det låter som en vanlig kväll hemma hos er... ler...

    SvaraRadera
  2. Japp, det är väl inget som förvånar någon gissar jag.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive