måndag 21 september 2009

Tidig ankomst


Här står jag drygt en kvart innan ankomst och har redan hunnit ta reda på vilket av de tre tågen med samma avgångstid som skulle dit jag ville, köpt en god (tar inte i så det spricker) kopp pressbyråte, mött en snubbe från det förflutna (som jag just vid tillfället var lite osäker på namnet så jag sa inget) och stått bakom kalla fakta-snubben (blev osäker på hans namn också nu, skyller på den tidiga morgonen och de stora påsarna). Tog nog en liiiite för tidig spårvagn... Mia! -tittar menande på-

3 kommentarer:

  1. Men jösses människa,,,var är ni nånstans :D

    SvaraRadera
  2. Määääääääääääh ja sa ju att du inte skulle lyssna på mig Att JAG alltid åker tidigare !!! PÖSS

    men hade du stått bakom/pratat med alla dessa icke kommaihågnamnenpå då´rå ;)

    SvaraRadera
  3. Han från min uppväxt jobbade med ombyggnation inne på pressbyrån när jag frågade en av snubbarna som jobbade efter te och han från kalla fakta stod före mig i kön inne på pressbyrån.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive