onsdag 12 augusti 2009

Ett försök att strukturera upp mig igen...

jag har ju en massa bloggar och det är nog så det får bli. Den här bloggen är dock min huvudblogg, det är här alla vardagliga knasigheter kommer att att visas, spontana inlägg kommer göras här och snack om familjen kommer göras här. Jag har däremot börjat snacka om min vikt mer inne på viktklubb.se istället för här. Där inne kommer jag jaga resultat och tjafsa om den biten. Självklart kommer det nämnas här eftersom det ändå är en stor del av mitt liv, men jag kommer inte lägga upp matdagböcker här eller viktresultat eller promenadstegen, det kommer hända inne på viktklubb. Där hittar ni min blogg under namnet Perny, chockerande nog!

Mina stora intressen kommer att presenteras i min blogg med namnet författartankar. Där kommer dikter, noveller eller arbetet med romanerna att presenteras tillsammans med fotografier och liknande, samt tavlor och annat visas. Min blogg inte som alla andra som många kanske tror är helt död, lever lite. Jag har några inlägg på gång, men den vill jag ju gärna ha fler författare till, så känner du dig manad, bara fatta tangentbordet samt en kamera så kör vi.

Ja det var väl mest det jag ville säga just för tillfället.

Nu ska jag snyta mig och gå och dö en smula...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive