fredag 10 juli 2009

Vikten ligger stadigt

Hur har jag skött mig den här veckan?
Inte alls.
Jag har varit rent utsagt trotsig mot mina egna satta mål och regler.
Det har varit pizza, och då inte en försiktig sådan utan en hel pizza med massa feta saker, till och med béarnaisesås på. Jag har ätit på McDonalds, jag har druckit läsk, jag har inte gått mina rundor på lunchen (fast jag har ändå lyckats med att komma upp i stegen, det imponerar mig).

Källa: Stegklubben

Jag bävade inför att ställa mig på vågen och tänkte att nu har jag säkert kommit upp till nittio igen, fan också.
Men då ligger vikten på 88 fortfarande.

Den vikten var lättare att ta den här veckan än förra veckan då jag faktiskt hade skött mig, nu var 88 nästan som att ha fått ett minus på vågen. Ja, hur ska det gå för mig med det här med vikten, det är ju något man kan undra.

Jag tror jag måste tukta den där upproriska fjortisen som bor inom mig som försöker få mig att tro att jag på något sätt hämnas på världen när jag äter socker.

I morgon är det grillning med kalorier utan tanke, på söndag är det jag och joggingskorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive