fredag 10 juli 2009

invisible and silent

Jag måste bara säga det här och nu.

Jag har en ny favoritlåt som jag håller på att lyssna sönder.
Den är stark tycker jag och berör mig.
Låtar som berör mig kan jag lyssna på hur mycket som helst.



Vill bara säga att jag inte upplever att videon är relevant till texten, men lyssna och njut!
Det är sånt här som ger mig skrivarpassionen, ska försöka få tid till mitt skrivande i veckan så får vi se om en ny novell om ett par som långsamt glider isär kommer att uppstå.

I'm tricked by your smile
want to be forgiven
waiting for the battle
aching for belief

but your answer is wrong
and my spirit is broken
like choirs in the winter
singing out of key

I am silent
invisible to you
while I count the days gone by

I am silent
invisible to you
while I shape the things to come

I try so hard
to fight for an illusion
holding my breath
biting my tongue
I try to cope
so give me a reason
I'm waiting for help

I'm trapped by my guilt
want to be forgotten
tired of the noise
aching for relief

but your anger is gone
and my silence is golden
like fires on the water
drifting out of reach

I am silent
invisible to you
while I count the days gone by

I am silent
invisible to you
while I shape the things to come

I am silent
invisible to you
while I count the days gone by

I am silent
invisible to you
while I shape the things to come


I am silent
invisible to you
while I count the days gone by

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive