fredag 24 juli 2009

Ingen mer barnmisshandel

När dottern fick diagnosen svinkoppor så fick hon även penicilin. Penicilin är inte ett roligt läkemedel att ge små barn. Oftast får men det i någon vit sörja som luktar frukt oc godis men som uppenbarligen smakar gift, för barnen vägrar ta det. Ketchupmamman har uttryckt sina känslor kring medicin till barn på ett mycket kort och koncist, men otroligt bra sätt, jag kan inte beskriva det bättre.

När vi skulle få medicinen tog jag därför en chansing och frågade om det möjligen fanns tabletter för fyraåringar och hör och häpna, det fanns det.



Små söta miniatyrtabletter.


Dottern sväljer dom hur lätt som helst och trollar varje gång. Lägger tabletten på tungan, tar en klunk vatten, öppnar munnen, sticker ut tungan och säger glatt BOTTA!

Inget mer springa efter, hålla fast, tvinga i, skrikande barn, kräkande barn, hysteriska barn. En lättnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive