onsdag 22 juli 2009

Dottern håller på att lära sig säga R

Jag har börjat köra lite spontana ramsor för henne, så här lät det på väg mellan dagis och fritids:

Jag: Rrrrrumpnissarrna rrrrullarrrr sig i grrrräset
Dottern: jumpnissajna jullaj sig i gjäset

Jag: Rrrrrallyförrrrarrrren rrrrockarrrr rrrroligt
Dottern: jallyföjajen jockaj joligt

Jag: Rrrrutiga rrrrromarrrre rrrrusarrrr rrrrrunt
Dottern: jutiga jomaje jusaj junt

Jag: *suck*
Dottern: Äj lektionen slut nu mamma?

Barnläkaren trodde det skulle ha släppt innan sommaren tog slut, det börjar dra ihop sig nu...

5 kommentarer:

  1. Äsch, det kunde varit värre - hon kunde bytt ut R mot L istället, asian style! :P

    SvaraRadera
  2. Maken började häromdagen försöka lära henne skånska r, det funkade faktiskt bättre än vanliga r, men va tusan, ska hon bli skåning?

    SvaraRadera
  3. Hej! Kan tala om att min 4,5 åring inte heller kan säga R men jag oroar mig inte så värst mycket. Som smålänning är jag ju inte heller så vidare haj på att säga R :) Förresten så kan jag rapportera att jag gick +-0 i vår vikttävling. Jag har bestämt mig för att gå med i VV när jag kommer hem från semestern, jag fixar inte det här på egen hand helt enkelt. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  4. men va sjutton de släpper en dag, va inte orolig!!

    haha skånska RR ihop mä "gnällavsluten" hon har haha
    vill ja höra haha

    SvaraRadera
  5. Pösmunken, då vann du nog för jag tror jag har gått med plus den här omgången.
    Mipi, jo jag har själv tänkt på det, det skulle verkligen sticka ut tror jag, nästan lite snobbigt ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive