lördag 27 juni 2009

Veckorapport


Som redan konstaterats så har jag antigit Pösmunkens utmaning. Jag har sedan midsommar rejält tagit mig i kragen. I lördags åt jag bara soppor för att avskockran mig. Efter det har det blivit en rejält kohydratssnål kost inget småätande och hårt hållet. Jag släppte helt på det på torsdagen dock, då jag åt smörgås, chips och drack cider men som kompromiss klättrade jag, kröp och hoppade jag en del. Jag har gått med i två nya sajter: 10 000-stegsklubben där jag kan regga mina steg, hur många, aerobicssteg och och viktklubb där jag kan kostregga. Stegen har inte varit några problem att regga men det där med att kostregga är ta mig tusan en hel vetenskap. Det är skitenkelt men ändå misslyckas jag varje gång, eller så jag hysteriskt snålt för jag har ätit under 1000 kalorier varje dag.

Hur har det gått då?

Detta är veckans stegrapport, färgrann och fin.

Fredagen gjorde jag ingen mätning alls eftersom det var midsommar och jag inte vill hålla på, men jag gick nog en hel del ändå. Sen har jag hållit mig över 10 000 steg varje dag utom i torsdags, men då klättrade jag en hel del som kompromiss.

Jag kommer här, när jag fått till hur man gör, kostregga veckan också men nu får ni nöja er med att jag säger: jag har ätit duktig denna veckan.

Resultatet efter denna vecka blev


*trumvirvel*


87 KILO!
VILKET ÄR ETT MINUS PÅ 1,8 KILO!!!

Det funkar att äta rätt och röra på sig.

Nu ska jag på bröllop, hoppas jag inte raserar alltihopa!

1 kommentar:

  1. Grattis, är riktigt imponerad av hur mycket du lyckas gå!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive