måndag 15 juni 2009

Snacka om kvalité

I höstas berättade jag om den lilla fina skolstartspresenten jag införskaffat, en Omron walkingstyle II - stegräknare.


Efter att ha tjänat mig exemplariskt försvann den helt spårlöst och var borta i flera veckor. Jag slutade tillslut att leta för det fanns inga fler ställen att leta på. Jag tänkte att, ja ja, den dyker väl upp. Och det gjorde den också. När jag tömde tvättmaskinen.

Fan

Tänkte jag för mig själv och drog slutsatsen om att det var sista gången jag fick använt den. Den var ju inte billig så jag var rätt säker på att maken min inte skulle gå med på att jag skulle få inköpa en ny. Det maken istället gjorde var att plocka isär den, fort som tusan, och lät den torka på ett varmt ställe. Idag åkte maken och köpte nytt batterier till stegräknaren och hör och häpna, DEN FUNKAR!

Det är vad jag kallar kvalité.

Nu ska här promeneras igen :) och stegen skall rapporteras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive