söndag 28 juni 2009

Livet är i fullständigt kaos

En liten information för alla där ute som möjligen läser mig blogg och som faktiskt känner mig irl också.

Jag har tappat bort min livsöversikt, alltså min lilla svarta almanacka där allt står skrivet. Därför kan jag missa inplanerade saker så snälla bli inte arg om jag missar er födelsedag, fester eller annat spännande den här sommaren. Jag känner mig så vilsen, som om jag famlar i mörker. Men nu börjar i alla fall jag och maken planera sommaren utan almanackan så... som sagt, är det något jag har bokat som jag kanske inte kommer ihåg, skicka en blänkare innan det är försent.

3 kommentarer:

  1. Gud, jag skulle få panik om min almanacka försvann.
    Det enda jag kan påmminna dig om är Blodomloppet den 20:e augusti :D

    SvaraRadera
  2. blodomloppet är ett av de få saker jag faktiskt har lite koll på :)

    SvaraRadera
  3. Ja, ni skulle ju komma och hälsa på oss på landet.....;-)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive