fredag 12 juni 2009

En liten utmaning

Pösmunken utmanade mig tidigare och jag antog denna utmaning. Vi ska tävla i viktnedgång eller liknande. I dag är vår invägningsdag och det kändes faktiskt inte helt tossigt att ställa sig på vågen. Sist jag vägde mig vägde jag 89,9 och innan det vägde jag 90,?. Att ha gått upp till 90 var väldigt hårt för mig eftersom det var halvvägs tillbaka till min ursprungsvikt innan viktnedgången.

Därför kändes vikten 88,5 helt ok för det visar tydligt att jag är på väg åt rätt håll.

Jag har fuskat lite och jag har inte varit perfekt i mitt ätande vilket oroar mig över hur jag ska ta resultatet, alltså undermedvetet. När jag går ner trots dumheter under veckan har jag märkt att jag kan börja småäta ännu mer eftersom det inte gör något och vips är jag tillbaka i det dåliga beteendet.

Jag har skrivit upp mig på Valerinas utnamingssida att jag ska gå ner till 85 kilo på fem veckor (tror jag det var kvar) men jag vet inte riktigt hur många veckor jag och Pösmunken skulle köra vår utmaning.

Hur ska jag klara utmaningen?
Genom att äta rätt och röra på mig.

3 kommentarer:

  1. klart ni två fixar det...DU vet ju hur du ska göra så nu..massor med peppkramar till jag dig så du håller dig på banan...gooo girl!!!!!

    SvaraRadera
  2. Klart du kommer klara detta om du bara ger dig katten på det. Så får vi ta en promenad snart igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Detta fixar du!!!!
    hejja hejja pepp pepp pepp pepp

    krams från gbg

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive