fredag 19 juni 2009

Det blev en UllaBella idag

I går var en så jobbig dag på jobbet. Jag försov mig så jag började inte slita förrän halv nio på morgonen. Halv tio var det smörgåstårtefika då socialchefen skulle sluta och bjöd hela bygget. Jättegod. Klockan leva fortsatte fikat ute i ett boende med jordgubbs och gräddtårta samt lite kaka. Så fort vi kom tillbaka till kontoret så var det fika där också med lite mer smörgåstårta och lite kakor och choklad.

När jag kom hem så hade jag förfallit till en dålig sötsliskig godisätare. Jag fortsatte i samma bana med pepparkakor som jag fortsatte med resten av kvällen.

Detta var avslutningen på en vecka som varit kantad med chokladkakor, tårtor och allt vd det nu kan vara. Det var med stor oro jag ställde mig på vågen och jag förväntade mig ett rejalt plus och vågen ställde sig på:
*trumvirvel*
88,8 (vilket måste ha varit UllaBellas vikt också).
Det är ett plus på 0,2 och det kan jag leva med


Hurra!
Känns bra inför midsommar där jag inte kommer vara för hård. I morgon ska jag röra mig massor och sen ska jag köra pulver två dagar för att avkohydratisera mig. Sen kör jag på min lågkohydratskost.

Glad midsommar på er allihopa! I kväll blir det grillat och öl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive